آخرین خبر‌ها از وضعیت زائران ایرانی در گرمای ۵۰ درجه عربستان (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی یک کارگاه تولید مبلمان در جاده کلات (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) «آرامش در شهر» سایه افکند| جمع آوری ۴۶۰ معتاد متجاهر در مشهد یک فوتی در ریزش منزل مسکونی در چناران (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات پلیس تهران بزرگ درباره حادثه جوادیه به‌هم‌ریختگی در پیش‌فروش بلیت قطار‌ها همچنان ادامه دارد آخرین اخبار از عملیات جست‌و‌جوی مفقودین معدنِ شازند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٨ خرداد ١۴٠٣) | وزش باد شدید همراه با گردوخاک افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرانشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش!
سرخط خبرها

با خوردن آش ریواس، هزار و یک جور فایده به بدنتان برسانید | معجون سلامتی در دیگ خانگی!

  • کد خبر: ۲۳۰۴۷۱
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
با خوردن آش ریواس، هزار و یک جور فایده به بدنتان برسانید | معجون سلامتی در دیگ خانگی!
از جمله غذا‌هایی که خانم‌های کدبانو در فصل بهار می‌پزند غذا‌هایی است که با انواع سبزی‌های کوهی تهیه می‌شوند. یکی از این سبزی‌ها ریواس است.

به گزارش شهرآرانیوز، این گیاه ترش مزه که شبیه کرفس است، منبع غنی ویتامین k به حساب می‌آید، به طوری که ۱۰۰ گرم از آن ۲۶ تا ۳۷ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند. ریواس را می‌توانید به روش‌های مختلف نوش جان کنید که یکی از این روش‌ها پخت آش با آن است. آش ریواس به دلیل وجود مواد مغذی، به استحکام استخوان‌ها، افزایش بینایی، محافظت از قلب، کاهش وزن، سلامت کلیه‌ها و ... کمک می‌کند. اگر مشتاق شده‌اید این آش مغذی و پرفایده را بپزید با ما همراه شوید.

آش ریواس

مواد لازم:

گوشت گوسفندی: به میزان لازم

نخود و لوبیا: ۲۰۰ گرم

ریواس خرد شده: ۵۰ گرم

جعفری خردشده: ۲۰۰ گرم

تخم گشنیز: نصف قاشق سوپ‌خوری

سیر: ۲ حبه

پیازچه: ۳ عدد

نمک و زردچوبه: به میزان لازم

تعداد نفرات: ۶ نفر

مدت زمان پخت: ۲ ساعت

روش تهیه:

۱. پیازچه، ریواس و تخم گشنیز را با کمی زردچوبه تفت دهید.

۲. گوشت خردشده را به قابلمه اضافه کرده و به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نیمه‌سرخ کنید تا رنگ گوشت تغییر کند.

۳. سیر را له کرده و داخل قابلمه بریزد و به‌مدت یک‌دقیقه تفت دهید تا خامی آن گرفته شود.

۴. حبوبات و سبزی‌ها را به قابلمه اضافه و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

۵. پس از اضافه‌کردن یک پارچ آب به قابلمه، بگذارید تا آش بپزد و جابیفتد. می‌توانید آش را با نعناع، سیر و پیاز داغ تزئین و سرو کنید.

نکته: در پخت این آش می‌توانید به جای گوشت گوسفند از آب قلم یا عصاره گوشت استفاده کنید.

منبع: همشهری 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->